TANIŞLARGRUP
Turkuality Denetimleri Yapıldı.Dünya Markasın Olma YolundaEn Büyük Adım Atıldı
Büyük değişim devam ediyor
Ekonomi bakanlığının “ 10 yılda 10 uluslararası marka yaratma” vizyon projesine Uşak Seramikte ortak oldu.
Geçtiğimiz sene 41. Yılını kutlayan ve “büyük değişim başlıyor” sloganı ile yeniden yapılanan Uşak Seramik insan kaynaklarından, teknolojik yatırımlara, ürün gamından üst segment pazarlara, ihracatta yakın coğrafyadan ABD kanada başta olmak üzere orta Avrupa, Doğu Avrupa , Rusya, Kuzey Afrika ve orta Afrika, Ortadoğu, Türk cumhuriyetleri ve Arap yarım adasına kadar ihracat yaptığı ülke ve bölgeleri geliştirdi.
Türk menşeili uluslararası marka olma hedefinde bende varım diyen Uşak Seramik Turkuality denetimleri için bakanlığın belirlediği akredite kuruluşlardan Deloitte başvurarak bağımsız denetimden geçti. 11-12 ağustos tarihlerinde yapılan denetimler bir dünya markası vizyonu içeriğinde gerçekleşti.
Uşak Seramik Turkuality denetimleri ilk gününde strateji komitesi ve şirket tanıtımı yapıldı. Açış konuşmasını Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Tanış yaptı.
Başkan, 1973 yılında başladığım Ticari faaliyetlerimizin bu gün uluslararası bir seviyeye taşınmış olması beni gerçekten duygulandırdı. Yıllar önce ilk yola çıktığımda elbette bu seviyeleri hayal ettiğimi söyleyemem ama başarmak için inançlı, kararlı ve çalışkan olmaktan hiç vazgeçmedim. Hem gurubun hem Uşak Seramik Sanayii A.Ş ‘nin yönetimini oluşturan yönetim kurulu üyeleri de donanımlı, güncel ihtiyaç ve beklentilerden haberdar, marka bilincinde genç ve dinamik bir kadrodan oluşmakta.
İş hayatımda istikrara çok önem verdim. Uzun yıllar istanbul’da seramik bölge bayiliği yaptık. Hem Türkiye pazarını hemde üreticileri yakından tanıma fırsatımız oldu. Bu tecrübe ve sermaye 2004 yılında Uşak Seramik’in gurubumuza geçmesi ile daha da farklı boyutlara geldi. 30 yıl boyunca seramik karo satan firma artık üretici pozisyonuna geçerek “Pazar ve Üretimi” bir araya getirdi.
Uşak Seramik, sektörünün etkin markalarından, güçlü teknolojik alt yapıya sahip genç ve dinamik bir kadrodan oluşan büyük bir ailenin ve uluslar arası marka olma yolunda hızla ilerleyen bir yapının adıdır. Uşak Seramik, üretim kapasitesi, modern teknoloji yatırımları ve yüksek kalite avantajları sayesinde, rekabet gücünü artırmaya devam etmekte olup; bu doğrultuda bilime, AR-GE’ye ÜR-GE’ye, teknolojiye pazarlama ve markaya önem vermektedir. Özellikle üniversite-sanayi işbirliği daha da geliştirilmektedir. Markamızın kalite ve bilinirliği artırılarak iç ve dış Pazar payımızın yükselmesi için etkin ve önemli adımlar atmaktayız. Uşak Seramik Uluslar arası bir marka ideailinin gerçekleşmesi için, önce kalite ilkesini benimsemiş ve bu yönde yerli ve yabancı uzmanlarla işbirliği yapmıştır.
Dünya ölçeğinde bir marka olabilmek için yönetim ve işletim sistemini yeniden güncellemiş ve bu sene başında TURQUALTY belgesi almak için hazırlıklar yapmıştır.
Markamızın Bu gün 42. Yılına gelmiş olması bile tek başına onur kaynağımız olmasına rağmen yetmez.
Değişim ve gelişim gerek.
Gelişmek için bir adım attık, değişimi başlattık.
Bu değişim; 41 yıllık birikimden güç alan Uşak Seramik’in büyüyen Türkiye için başlattığı yeniliklerine ve teknolojiyi verime; markayı uluslararası bir seviyeye çıkarmayı hedeflemiştir.
Markamızın 41. Yılında büyük ve çaplı bir değişim hareketi başlattık.
Bu değişim Uşak Seramik’in modern fabrikalarında 18 milyon m2 kapasiteyle üstün kaliteli ürün üretmek için saat gibi işleyen bin kişilik uzman kadrosunun müşteri memnuniyeti için canla başla çalışan emekçilerinden aldığı güçle yapmıştır.
Bu değişim Türkiye’nin saygın markası Uşak Seramik’in sürekli genişleyen ürün yelpazesi ve 40’dan fazla ülkeye yaptığı ihracatı ile uluslar arası bir marka olma yolunda attığı dev bir adımdır.
Bu değişim göz alıcı tasarımlar ve birbirinden kaliteli ürünlerin ulusal ve uluslararası pazara arz edilmesidir.
Bütün bu çalışmalar bir takım ruhu ortak hedef ve gayretle gerçekleşmektedir.
Çünkü biz birlikte yürür birlikte büyürüz.
Ortaya koyduğumuz bu hedef ve vizyon ışığında başta sn Hüseyin Tanış ve çalışma arkadaşlarını tebrik ediyor üstün başarılar diliyorum.
Denetimdeki değerli arkadaşlar, bir kez daha ülke idealleri ölçeğinde yaptığınız bu çalışmalar için takdirlerimi sunarım. İncelemeleriniz esnasında bu heyecan ve hazırlıklarımızdan haberdar olmanızı arzu ettim” dedi.
Komite başkanı grup ve Uşak Seramik Yön.Krl Başkan vekili Hüseyin Tanışda selamlama konuşmasında “ Geçtiğimiz yıllarda başlattığımız büyük markalaşma hareketinin bu gün önemli bir dönüm noktasındayız. Sistemli, planlı, ölçülebilir, denetlenebilir, çalışmalarımızın topyekün izah edilebileceği bir toplantıdayız. Teknik, teknolojik yatırımlardan yazılım-donanım, insan kaynakları ve markaya yaptığımız yatırımlarımız bu gün bir başka levil’a geçişini yaşıyoruz.
Grup yönetim kurulu ve Uşak Seramik yönetim kurulu adına üstlendiğim görevleri bu çalışma arkadaşlarımla gerçekleştirmekteyim. Zira tüm süreçler ve alınan kararlar ölçülebilen denetlenebilen ve hedeflere uygunluğu güncellenerek bu noktalara gelindi. Tüm KARARLAR Başkanı olduğum ve yöneticilerimin katılımcı olarak yer aldığı STRATEJİ KOMİSYONU’nda alınır. Birim müdürleri üstlendikleri görevleri yerine getirir”. dedi.
Genel Müdür Harun Güdeberkin selamlama konuşmalarının ardından Strateji Komitesi üyeleri (pazarlama ve marka müdürü Aydın Baran, Yurt içi satış müdürü Hasan Karagür, yurt dışı satış müdürü Ali Yetiş, insan kaynakları müdürü Aslan Demir, Ür-Ge müdürü Ayşe Kantar, finans müdürü Cüneyt Birhan, bilgi işlem sorumlusu Nurullah Kandemir, lojistik müdürü İzzet Özkan, fabrikalar müdürü Sezgin Aksan,) adına CFO Kadriye Delikaya yaptı. Yaklaşık 4 saat süren toplantı finans müdürü Cüneyt Birhanın sunumunun ardından soru cevap şeklinde devam etti.
İlk gün fabrika lojistik depolar ve ÜR-GE çalışmaları yerinde incelendi. İkinci gün iki ayrı salonda gün boyu Pazarlama ve marka sunumları, iç ve dış satış, insan kaynakları, ür-ge, ar-ge üretim, lojistik, bilgi işlem İSG uzmanlarının sunumları gerçekleştirildi. Toplantılar sonunda Uşak Seramik ziyaretleri anısına hatıra fotoğrafları çekildi.